mandag 13. juli 2015

Tirsdag morgen

I går gikk vi Hanoi. Og holdt ut varmen. I dag er det besøk hos onkel Ho.

Gikk forbi et hull i veggen som så koselig ut. Fikk visitkort av piken som ønsket oss velkommen tilbake.

Jeg fikk reparert mine sandaler. Det var ikke noe særlig galt med de. Prisen ble ikke avtalt på forhånd, og skomakeren forlangte 950.`. Det var alt for mye og vi prutet ned til halv pris, som fortsatt var alt for mye. Ryktet om prisen gikk som ild i tørt grass, og jeg ble stoppet av andre skomakere som ville vite hvor mye jeg virkelig hadde betalt

Etter timer med vandring kom vi fram til Sofitel og baren i 20 etg med sin berømte utsikt over byen og elva. Da vi dro ba vi picolloen skaffe taxi, Han spurte hvor vi skulle. Jeg viste kortet fra hull i vegg. Han kjente igjen kortet uten å lese det. Det viste seg at morgenens forslag til kafe - hullet i veggen - var en velkjent gourmetrestaurant. Wenche fikk sin beste kylling ever i går!

Ingen kommentarer: