tirsdag 15. juni 2010

Tirsdag 15.

Siste dag. Har prøvd å handle litt silke, men tror ikke jeg fikk det til. Kan gjøre et nytt forsøk i ettermiddag. Så er turen over. Reiser hjem i morgen tidlig.

Har vært stille på bloggen et par dager. Ikke fordi det ikke skjer noe. Turen har vært en opplevelse - en reise i Kina hvor man måtte stole på egne krefter. Ingen guide til å ordne opp for oss. Og det går forbausende lett. I Kunming har jeg min egen kneipe. Ingen meny, lave krakker og et stort bilde av Mao på veggen. God mat. Vandre i byen og oppleve hvordan livet leves i handlegater og i bakgater. Alltid smil. Følelse av full trygghet. Glemmer jeg i gjen noe - briller, bok o.l., så kommer de enten løpende eller tar vare på det til jeg kommer tilbake. Jeg får ro i sinnet av å være her og blir ikke så opptatt av å skrive til dere - hvem det nå er som gidder å lese.

Ingen kommentarer: